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参戦レース -弊社のモータースポーツ活動報告-
■ #11 JCCA FUJI JAMBOREE で総合 3 位表彰台に上る
SANWA TRADING MOTORSPORTS
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4 月 14 日(日)富士スピードウェイで、JCCA CLASSIC CAR FESTIVAL 開幕戦となる FUJI JAMBOREE (準国内格式)が開催され、11 号車 + 宇川 徹が、唯一となる外国車勢として多くの国産勢を抑え、見事総合 3 位でチェッカーを受け表彰台に上った。鈴鹿サーキットと並んで我が国のモータースポーツの歴史そのものである 富士スピードウェイで、ローバーミニとして新たな足跡を残した。

昨年 JCCA (日本クラシックカー協会) F RACE クラスに参戦を開始した 11 号車レーシングミニ。今年は、激戦の 1 クラスで 多くの国産勢に対抗するためニューエンジンを投入。しかし、エンジンの製作、納期、セットアップ、その他調整などから、レース 前日の土曜日にシェイクダウンが行われたが、マイナートラブルも無く、ほぼセットはそのままに翌日のレース本番を迎えた。

富士スピードウェイの天候は晴れ。時折強風に見舞われたが、コースはドライを保ち、レース日和となった。前日のシェイクダウン からマシン、ドライバー共に順調な流れで予選に入り、5 周を走行。2 分 2 秒 134 で総合 11 位、クラス 7 位を獲得。 同じ F-1 クラスの入賞圏内 6 位のマシンとは 0.66 秒差と十分ターゲット内と考えられた。

7 周で争われる決勝では、ドライバー宇川 徹が完璧なスタートを決め、第一コーナーへ。オープニングラップを周回し、メイン ストレートを駆け抜ける 11 号車は、国産勢と全く引けを取らない互角なスピードでトップグループを追走。11 号車は序盤に 総合 7 位から 6 位に浮上。状況から入賞圏内キープかと思われたが、11 号車はベストラップを更新し続け、中盤には 表彰台も見えてきた。後半に入ると F-2 、F-3 クラスの車両は消え、正に激戦の F-1 クラスだけの戦いとなった。 ここでカーナンバー 24 ADVAN 東名サニー(布浦 哲哉選手)、カーナンバー 4 BRIDE-アドバンサニー(見並 秀文選手) が相次いで反則スタートにより、ドライビングスルーペナルティを科される。しかし、この 2 台はレース終了までフラッグを無視し 続け失格となった。11 号車は終盤 4 位に浮上。この時点で 2 位を走るカーナンバー 24 ADVAN 東名サニー(布浦 哲哉 選手)にはペナルティフラッグが提示されていたので、11 号車の暫定 3 位を確認。サインエリアのスタッフは興奮状態。 全長 4,563m の富士スピードウェイをスチールボディのローバーミニ 11 号車は、ベストタイム 2 分 01 秒 785 を記録し、最終ラップも安定した走りで無事チェッカーフラッグを受けた。


■ ドライバー宇川 徹コメント

予選はニューエンジンでの初の全開走行となり、車の挙動も以前とは全く違い、最初は戸惑いましたが どうにか自己ベストの2秒台に入れて少し安心しました。決勝では、スタートは上手く行きましたが、 レース内容は荒れた展開となりました。しかし、順調に周回を重ね、ベストの1秒台にも入れる事が出来ました。 結果、総合3位と言う事で表彰に誘導され少し驚きました。 今回は、以前のエンジンからが変わり、ぶっつけでのレースとなり、車体のセッティングもままならなかった にも関わらず、 メカニックが車を上手くセットアップしてくれたお陰で、素晴らしい性能を発揮する事が出来、3位表彰台を獲得し、 最高の結果になりました。 次回筑波サーキットは、富士よりもミニにとって有利だと思うので、まずは自己ベストを更新出来るように しっかりテストを行い、更なるポジションアップを目指して頑張りたいと思います。応援よろしくお願い致します。


■ 監督コメント

前日のシェイクダウンからトラブルも出ず、ニューエンジンとのドライバーのマッチングも問題無く、全てに良い 流れを感じていました。レース当日もルーティン ワークを守り、予選終了後の順位から入賞圏内を十分狙える ポジションだったので、チームも落ち着いた雰囲気で決勝に臨めました。Fクラスのレース内容は少し荒れ模様 でしたが、11号車は本当にすばらしい走りを見せてくれました。7月に筑波サーキットで行われるレースまでには テストを行い、セッティングを詰めて行きたいと思います。今回は、ローバーミニの高いポテンシャルを十分アピール 出来、ローバーミニを応援して下さる方々の期待に少し答えられたかなと思っています。 これからも応援よろしくお願いします。


JCCA CLASSIC CAR FESTIVAL
FUJI JAMBOREE

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F RACE
暫定予選結果表
正式予選結果表
暫定決勝結果表
正式決勝結果表

■Onboard Camera

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■ Sanwa COOPER takes 3rd. at JCCA FUJI JAMBOREE

David Lord, Sanwa Trading

April 14, 2013

The FUJI JAMBOREE was held as the JCCA CLASSIC CAR FESTIVAL opening race at Fuji Speedway, Japan’s storied race track. Driving car 11, Toru Ukawa was at a disadvantage against the more powerful Japanese and German cars in his class, but still went up on the podium to receive the checkered flag in an impressive third place overall result. Today the Rover Mini left its mark on heart of Japanese motorsport.


The Sanwa Car was up against much more powerful cars such as the Porsche 908 (Left) and the Nissan B110 Sunny (Right)

Car 11 was entered last year in the JCCA (Japan Classic Car Association) F RACE class, but could not keep up with its more powerful opponents. This year, we introduced a new engine gain an edge in this highly competitive class. However, our team did not get a chance to properly test the engine prior to that weekend. All adjustments were performed during the shakedown at the circuit….the day before the race. Luckily, no major problems were found and the car was entered.


A Mini is an unusual sight at this race. Spectators and competitors alike gathered to look at the Sanwa car.

The weather at Fuji Speedway was sunny, but there was a strong wind delaying the race. Eventually, the wind died down and the main event began. Enter the qualifying round. Continuing a good performance from the shake down the previous day, Car 11 averaged 2 minutes 2.134 seconds over five laps, placing 11th place overall and 7th in its class, only 0.66 seconds behind the next car, qualifying Sanwa for the final race.


A look at the many competitors as they line up to enter the final race.

In a highly contested final, driver Toru Ukawa came out of the gate with a perfect start. In the opening lap, Car 11 took the first corner perfectly but soon fell behind to its more powerful opponents going through the main straight. In the early stages, the Sanwa car had only managed to move up to sixth place from seventh. It seemed like there was no chance to even place, but Car 11 continued to update its best lap and the podium soon became within in reach. In the second half the race became a battle of the F-1 class. Car number 24 Sunny (Driver Tetsuya Fuura) and car number 4 (Driver Hidefumi Minami) committed one foul after another and a drive-through penalty was imposed. The two were disqualified after continuing to ignore the warning flag until the end of the race. Car 11 moved up to fourth place late in the game. A penalty flag was presented to) Car number 24 Tomei Sunny running for second place at this point, giving third place to Car 11. The Sanwa team started to get excited. With a best time of 2 minutes 01.785 seconds, the Rover Mini received the checkered flag in smooth last lap at Fuji Speedway.


The Sanwa Car lined up and ready to begin the final race (Top) while Crew Chief Shimizu (Below, In Red) looks on.

Driver, Toru Ukawa comment
Qualifying was very nerve racking with the new engine, the behavior of the car is also quite different from before, I was puzzled at first, but I was relieved a little to put in a good performance. In the final, the start went well, but the rest of the race was tough. However, I was able to make good laps on track and also put one of the best times. I was surprised to get third overall. This time, with a new engine, even though there was no time for testing it, we did well. Thanks to the mechanic who set up the car well, regardless of setting of the body, it was possible to exert a great performance and get third on the podium. I think that because Tsukuba Circuit has more of an advantage for the mini than Fuji, next time I will be able to update my personal best and I will work hard with the aim of moving my position up further. Thank you for the support


Toru Ukawa (Right) celebrates with the other podium winners.

Crew Chief Comments
With no trouble in the shakedown the day before and matching the driver with the new engine without any problems, I felt a good flow to all. It was poised to do well in the race and we were aiming to just qualify. Our performance in the shakedown helped keep the team calm. The final race of the F class was a little rough, but the 11 car showed me a really great run. I think the car will be tested before the race to be held in Tsukuba Circuit in July, I would like a secure setting. This time, I think it is possible to fully show the high potential of Rover Mini, and I wonder if this is the answer to the support of the Rover Mini. Thank you for your support in the future.

*All Quotes have een translated and edited for clarity

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